LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WHATIWANT

IF THERE'S ANYTHING WRONG WITH MY POST PLEASE LET ME KNOW. I'LL FIX YOU :-)

Follow me....

Saturday, August 27, 2011

Babi Bukan Untuk Di Benci.




Haaa....ok..kali ni kita akan bertaiping panajng lebar sikit..sebabnya adalah daripada salah satu blog yang saya terbaca mngenai seorang perempuan Muslim memegang sekoq BABi....dalam bhasa lembutnya Khinzir...ahaha..

Ok..apa yang ingin saya sampaikan adalah....yang mana perlu kita hairankan????? haaaa.... mari kita sama2 memikirkan sebentar.... bg mereka yang mempunyai satu akal [wanita] pikir la lama pun xpe...hahaha...ok2...baca la lagi  sampai abes ni....



kali ni saya bukan nak bagi tazkirah, ceramah, tutorial atau apa2 yang berkaitan dengan sebarang pengajaran kepada orang lain... tetapi sekadar ingin memberi satu perbincangan, muhasabah diri dan pa2 ja laaa...xtaw la...hampa nak baca baca jew...xmaw xpe..tgok je pic tu senang..huahaha..


thennn...kita kembali kepada tajuk kita...istilah BABI memang tidak asing lagi bagi kehidupan seorang Muslim dan Muslimat.... ianya merupakan haiwan yang haram dimakan, disentuh, dan juga DIBENCI....haaa... mungkin kita terlupa yang mana babi memang sama skali ditegah dari pelbagai aspek.... la ni macam ni laa... pendekkan cerita... babi pun haiwan ciptaan Allah s.w.t. yang Maha Esa dan Maha Penyayang.... jadi...kenapa kita geli sangat dengan babi ni....kalau pengang pun boleh ja disamak....disucikan...dibersihkan...xda apa2 masalah... yang menghairankan kita masa kini...


biasalahhh....kes doktor pegang anjing la babi la...biasa la tu....tapi masyarakat kita yang memandang hairan pelik dan membesar2kan...tahu perbuatan tu haram...tapi jangan lupa..ianya boleh disucikan...

sehinggakan saya terbaca cmnt pada blog tu...ada yang kata...pic itu mengelikan...ooooo...tau pun geli....yang pengang tgn laki xgeli??? bersosial sana sini xgeli?? ok2...dak2...ni utk org barat tu....diaorang yang sosial over sgt...kita mana ada buat lagutu...org Mlaysia ni bek2 blaka....btoi2 ark??
[Cili terasa pedas apabila dimakan :p ]


Haaa...yang satu lagi..sampai jadi xhairan dh masyarakat sekarang ni ialah bila laki n pmpuan bercinta, berkaple then berpegangan tgn....kita anggap benda tu biasa...bukan kita lah... diri saya ni sahaja yang anggap bergitu... haaaa... kalau laki n tino bkn mahram pngang2 tgn jln kt pekan kan haram....ish2.... yang itu boleh disucikan x??? 


ok...ini pilihan anda... pegang babi atau bukan muhrim yang mana anda pilih???
A. Bukan Muhrim
B. abi


jawapannya....anda tentukan...


Thanks For Watching :-)

2 comments:

  1. sbnrnya lagi bagus kita pegang babi daripada kita sentuh kulit bukan muhrim kita :)

    ReplyDelete