LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WHATIWANT

IF THERE'S ANYTHING WRONG WITH MY POST PLEASE LET ME KNOW. I'LL FIX YOU :-)

Follow me....

Wednesday, May 25, 2011

The Top 10 New Species For 2011 [PIC]

Haaa... apa yang baru tahun ni?? tudia...  setiap tahun " International Institute for Species Exploration " akan membuat announcement senarai new species...hahaha..... antara top 10 dalam senarai mereka yang pertama ialah...huhuhuhu.... 


1. The Louisiana Pancake Batfish.

 Halieutichthys intermedius: Spesis ini dijumpai sebelum dari Teluk Mexico yang berlaku tumpahan minyak pada tahun 2010 dan kawasan itu dikenali sebagai kawasan tumpahan minyak..



2. Darwin's Bark Spider.

 Caerostris darwini: Sutera yang dikeluarkan oleh labah2 ini merupakan bahan biologi tahan dan kuat yang pernah dikaji iaitu 10X lebih kuat dengan Kevlar..



3. The T. Rex Leech.

 Tyrannobdella rex: Lintah T. Rex dijumpai hasil daripada selaput lendir seorang gadis kecil di Peru..

4. Bioluminescent Mushroom

Mycena luxaeterna: Cendawan  spesies baru ini memancarkan cahaya yang terang hijau kekuningan 24 jam setiap hari melalui batang gel-tertutup.

5. Bacterium.

Halomonas titanicae : Spesis bakteria baru yang mengambil iron-oxide ditemui di rusticle oleh RMS Titanic. Bakteria ini menyebabkan bangkai kapal itu hancur dan hilang..

 

6. Pollinating Cricket.

 Glomeremus orchidophilus: Spesies ini adalah satu-satunya pendebunga cadetii Angraecum anggrek langka di pulau Réunion di Lautan Hindi.

7. Golden Spotted Monitor Lizard.

 Varanus bitatawa : Biawak Monitor hutan dapat membesar lebih dari 6 kaki panjang dan telah diluluskan oleh ahli-ahli biologi kerana menghabiskan sebahagian besar waktunya di atas pokok.

8. Underwater Mushroom

 Aquatica Psathyrella : Ini adalah laporan pertama dari spesies cendawan berbuah bawah air.

9. Walter's Duiker.


Philantomba walteri: Duiker ini baru ditemui dari Afrika Barat pertama kali di pasaran daging. Yummy...hik3


10. Jumping Cockroach.

Saltoblattella montistabularis : Sebelum penemuannya Lipas Melompat ini hanya dikenal dari "Late Jurassic  ". Lipas ini memiliki kemampuan untuk melompat setara dengan belalang, maknanya bagi haters lipas beware la yee....hehehe...

  



Thanks For Watching.. :-)









No comments:

Post a Comment